Leren in 2021-2022
God gaat steeds op weg met mensen. Elke generatie moet Hem leren kennen en leren hoe Hij betrokken wil zijn op hun leven. Jong en oud worden geroepen om steeds verder te groeien in de navolging van Christus en in geloof. Groeien in geloof vindt plaats in kerkdiensten, maar zeker ook in kringen en groepen waarin het leven, met al zijn vragen en vreugde, met elkaar wordt gedeeld.

In het kerkseizoen 2020-2021 zijn we samen opgetrokken via het Feest van het Koninkrijk gemeenteproject. Iedereen kon deelnemen aan gemeentegroeigroepen om te groeien in discipelschap. Het komende seizoen willen we een divers programma aan leergroepen starten, zodat iedereen zelf kan bepalen waarin hij of zij verder wil groeien. Dit formulier is gemaakt om te peilen waar interesse in is. Op basis hiervan bepalen we in september 2021 welke groepen er daadwerkelijk van start gaan.

Wat alle leergroepen gemeen hebben: de Bijbel gaat open, er is ruimte voor gebed, wel en wee wordt gedeeld. Naast de leergroepen blijven uiteraard ook de jeugdgroepen (van Rock Solid tot en met de Twintigersgroep) bestaan.

Hoe interessant lijken deze leertrajecten jou voor komend jaar? Hoe interessanter je het vindt, hoe hoger het nummer (0 t/m 5) dat je invult.
Sign in to Google to save your progress. Learn more
Gemeentegroeigroep: de 'klassieke' leergroep van Kerk Delfgauw. Behandelt o.a het gemeentegroeigroep materiaal van het Evangelisch Werkverband. Op dit moment zijn er groepen op maandagochtend, dinsdagavond, woensdagmiddag en avond, zondagavond. https://www.ewv.nl/wat-doen-we/gemeentegroeigroepen/ *
Gebedscursus: Hoe kun je bidden? We hopen dat je daar afgelopen jaar in bent gegroeid. Maar misschien is het goed om hier het komende jaar extra aan te werken. Deze cursus gebaseerd op het boekje 'Hoe moet je bidden'van Pete Greig is een prachtig uitgebalanceerd vervolg op het afgelopen jaarthema, omdat dit boekje ook uit is gewerkt op basis van het Onze Vader. https://alphanederland.org/prayercourse/ *
Verdiepingscursus: een leertraject van +-10 avonden onder leiding van dominee Robert. De basis van het christelijk geloof wordt doorgenomen. Geldt ook als traject richting belijdenis doen en/of volwassendoop. https://pknpijnackerdelfgauw.nl/kerkdelfgauw/verdiepingscursus-2020/ *
Bijbel & kunst: een van de mooie vruchten van Het Feest van het Koninkrijk was de kunst expositie. Smaakt dit naar meer? Ons idee is dat er een groep ontstaat die regelmatig kunst maakt aan de hand van Bijbelpassages. *
Het Bijbelproject: The Bible Project maakt hele goede animatiefilmpjes over Bijbelboeken en Bijbelse themas. Deze worden nu ook in het Nederlands ingesproken. Ze kunnen dienen als input voor een groep die Bijbelboeken in hun geheel leest en zich verdiept via deze animatiefilmpjes. https://bibleproject.com/Dutch/ *
Leeskring: Samen met elkaar een boek lezen en er over door praten. Er bestaan volgens al enkele persoonlijke initiatieven op dit gebied in onze gemeente, maar het zou mooi zijn als we dit ook breder in kunnen zetten. *
Filmclub: met elkaar in huiselijke kring (dus niet in de kerk!) een film/documentaire  bekijken in gesprek gaan. We hebben dit een aantal jaren geleden met een 4- 6 wekelijkse frequentie in de kerk gedaan, maar vanwege rechten en de lastige en soms kostbare wijze waarop je dat goed kan regelen, is het beter om dit van uit huis te regelen. *
Sport groep: veel leer groepen werken met het hoofd. Zou een groep die werkt vanuit het lijf ook een leergroep kunnen worden? 1 Korintiërs 9:24 'Ren als de atleet die wint.' *
Internationals Bible Study group: engelstalig, gericht op internationals in Delfgauw en Oude Leede https://pknpijnackerdelfgauw.nl/kerkdelfgauw/new-english-spoken-bible-study-small-group/ *
Umoja Kerk in de buurt groep: een traject waarbij je gaat leren van de kerk uit het zuiden van de wereld. Hoe we kerk kunnen zijn in onze eigen buurt, via Tearfund https://umojanederland.nl/ *
Delfg'houseband: huh, is de band ook een leergroep? Ja hoor! Ook door je muzikale talent in te zetten kun je groeien in discipelschap. Ook in deze groep gaat de Bijbel open, wordt er gebeden en met elkaar meegeleefd. *
Triade: een groep van 3 mensen die intensief met elkaar optrekt.  Zie bijvoorbeeld https://www.koningkerkhaarlem.nl/artikelen/8023/informatiepagina-triades.html *
Gebedsgroep: een groep die bij elkaar komt. Kort iets uit de Bijbel deelt en vooral tijd neemt voor gebed. De huidige groep komt op zondagavond bij elkaar. https://pknpijnackerdelfgauw.nl/kerkdelfgauw/activiteiten/gebedsgroepen/ *
Bouwstenen voor je geloof: intensief leertraject voor wie komend jaar echt de diepte in wil. Deze cursus is gemaakt door het Evangelisch College en kan door leden van Kerk Delfgauw in een groepje worden gevolgd.  https://www.evangelisch-college.nl/voor-kerken/materialen/bouwstenen-voor-je-geloof/ *
Submit
Clear form
This content is neither created nor endorsed by Google. Report Abuse - Terms of Service - Privacy Policy